23.05.13

Dýňová!


Můj odpor k dýním trvá už od základky a může za něj dýňový kompot. Ale minulý týden jsem od mamky mého Vojty dostala recept na dýňovou polévku na kterou jsem všechny slyšela pět jen samou chválu. A opravdu! Je skvělá, jemná a hodí se vždycky, když je venku šeredně. V původním receptu se sice má použít dýně hokaido, já měla máslovou, ale prý se chuťově vůbec neliší. Dá se "upgradovat" třeba kokosovým mlékem nebo kouskem nastrouhaného zázvoru. 

Dýňová polévka

500 g dýně (hokaido se nemusí loupat)
50 g másla
1 velká cibule
1 rozdrcený stroužek česneku
1 snítka čerstvého nebo sušeného tymiánu
1,2 l kuřecího vývaru
4 lžíce citronové nebo limetkové šťávy
1,5 dl smetany
sůl a pepř





















V hrnci rozpustíme máslo a na něm dohněda opečeme cibuli. (Ve mně se hned vybavila vzpomínka na francouzskou cibulačku, která se na blogu taky brzy objeví.) Oloupeme si dýni, pokrájíme ji na větší kousky, přidáme do hrnce spolu s prolisovaným česnekem a tymiánem. Přiklopíme pokličkou a vaříme při mírné teplotě asi 20 minut, aby dýně změkla. Poté přilijeme vývar a necháme asi 20 minut vařit.


http://picasion.com/i/1TzkX/



Vyjmeme tymián a polévku dohladka rozmixujeme. Přilijeme smetanu a citronovou šťávu a polévku zlehka prohřejeme. Ochutíme pepřem a solí. Pokud chceme polévku exotičtější můžeme místo smetany použít kokosové mléko. Podáváme s nasekanými bylinkami.





Žádné komentáře:

Okomentovat