26.05.13

Pečená kachna s hrníčkovými knedlíky a červeným zelím

Můj Vojta má rád knedlíky, omáčky a česká jídla. Já mám ráda těstoviny a italskou kuchyni. Ale protože při mě celý svaťák i maturitní období stál, pomáhal mi, učil se se mnou a byl jako vždy nejmilejší, rozhodla jsem se, že uvařím něco přesně pro něj. Včera ráno jsme byli v Německu, koupila jsem si 6 láhví vanilkové coca coly, kterou miluji, spoustu sladkostí a kachnu. Naplánovala jsem si, že vstanu v půl šesté, aby byla hotová přesně v poledne, ale nezadařilo se, protože z včerejšího koncertu jsme se vrátili až kolem druhé ráno. S kachnou jsem začala kolem poledne, pekla ji 5 a půl hodiny a k ní jsem uvařila hrníčkové knedlíky, které dělá mamka a které jsou podle mě nejlepší ze všech.

Pečená kachna s hrníčkovými knedlíky a červeným zelím

kachna o váze asi 2 kg
3 lžíce kmínu
sůl
jablko
150 ml piva

sklenice sterilovaného zelí
5 lžic vypečeného tuku na jíšku
2-3 lžíce hladké mouky
půl lžíce kmínu
sůl

300 g polohrubé mouky
500 ml mléka
2 vejce (žloutky a bílky zvlášť)
velká špetka soli
4 starší nakrájené rohlíky
hrst nasekané petrželky



Předehřejeme troubu na 200°, kachnu omyjeme, zbavíme zbytků vnitřností a přebytečného sádla. Usušíme, osolíme vně i uvnitř a posypeme kmínem. Dovnitř vložíme na větší kousky nakrájené jablko, které kachnu zbaví zápachu. Položíme ji do pekáče na záda, podlijeme vodou a na půl hodiny dáme odkrytou do trouby. Poté kachnu kolem prsou a stehen propícháme ostrou vidličkou, přikryjeme ji druhou polovinou pekáče a dáme na dalších 30 minut do trouby. Potom z pekáče odebereme vypečený tuk, znovu podlejeme vodou a 3 hodiny pečeme na 150°. Teprve pak ji odkryjeme, opět sebereme tuk a pečeme další hodinu. Poté kachnu polejeme pivem a 15 minut pečeme odkrytou aby měla křupavou kůrčičku. 


Sterilované zelí vyklopíme do hrnce, prohřejeme ho, osolíme a posypeme kmínem. V malém hrnci si připravíme jíšku - rozehřejeme vypečený tuk, smícháme ho s moukou a poté vmícháme do zelí. 


V míse smícháme 300 g polohrubé mouky, 500 ml mléka, žloutky a našlehané bílky a velkou špetku soli. Vypracujeme hladké těsto do kterého přimícháme nakrájené rohlíky. Můžeme přihodit i hrst petrželky. 



Vymažeme si cca 5 rovných hrníčků máslem, na dně necháme větší hrudku, aby šly knedlíky vyklopit. Hrníčky plníme cca do 3/4 a klademe je do hrnce s vroucí vodou, aby byly tak do poloviny potopené. Po půl hodině vaření hrnečky objedeme po obvodu příborovým nožem, vyklopíme a kouskem nitě krájíme na plátky. Podáváme s pečenou kachnou a zelím.


Knedlíky jsem ostatním ještě omastila omastkem z pekáče. Tohle je ale moje porce, takže knedlíky omaštené nejsou. 

Žádné komentáře:

Okomentovat