25.10.13

Povidlové taštičky sypané perníkem

Tak v první řadě - už chodím do školy. Je to príma, baví mě to a čeká mě spousta projektů a aktivit, které mi jistě ještě víc otevřou oči. Jsem si jistá, že mě práce s lidmi s postižením bude bavit a určitě i naplňovat a to je pro mě moc důležité.
A pak jsem si taky založila facebookovou stránku Tiny Meal Time. Takže kdo tam jste, klidně mě můžete navštívit i tam.
Dnes jsem vařila povidlové taštičky z tvarohového těsta. Povidla jsem měla domácí - od babičky a myslím, že lepší už ani nemůžou být. A taštičky posypané perníkem, moučkovým cukrem a zalité horkým máslem - to je pro mě vrchol blaha.

Povidlové taštičky sypané perníkem

250 g hrubé mouky
špetka soli
lžička prášku do pečiva
1 vejce
250 g plnotučného tvarohu
75 g změklého másla
švestková povidla

perník na strouhání
moučkový cukr na posypání
rozpuštěné máslo

V míse smícháme hrubou mouku, sůl a prášek do pečiva. Poté přidáme vejce a tvaroh. Vypracujeme těsto. Poté do něj po částech zapracujeme změklé máslo. Na pomoučeném válu těsto vyválíme na tenkou placku. Skleničkou vykrajujeme kolečka, do středu každého dáme lžičku povidel, přehneme na půl a vytvarujeme taštičky.


Plný hrnec mírně osolené vody přivedeme k varu. Když se voda vaří, naházíme do ní taštičky a několik minut vaříme - taštičky jsou hotové, když vyplavou na hladinu. 


Hotové taštičky vyjmeme, necháme okapat a podáváme sypané perníkem a moučkovým cukrem a zalité horkým rozpuštěným máslem.

Žádné komentáře:

Okomentovat