11.02.14

Bylinkové miniburgery se smetanovým dipem

Protože jsem měla zkoušky hotové za 2 týdny, mám teď měsíční prázdniny. Je to skvělé, mám hodně času na vaření, čtení a navštěvování kamarádky, které se před měsícem narodila úplně úžasná holčička Adinka.

Dnes jsem připravila burgery, ale trošku menší než jindy. Pokud je chcete tak malé jako já, z dávky těsta v receptu vytvarujte cca 6 kusů. Pokud je chcete střední - vytvarujte 4. Pokud jich chcete víc, všechny ingredience znásobte 2.
Taky jsem zvolila omáčku ze zakysané smetany a k hovězímu masu jsem přimíchala čerstvé bylinky. A musím říct, že mi tahle varianta chutná snad i víc než ta s BBQ omáčkou a cibulovými kroužky.


Bylinkové miniburgery se smetanovým dipem
na 8 miniburgerů

8 malých bulek (z 1,5 dávky těsta)
salát little gem
4 ředkvičky

500 g mletého hovězího masa
2 lžíce worcesteru
lžíce dijonské hořčice
dvě lžíce nasekané pažitky
dvě lžíce nasekané petrželky
lžička sušeného oregana
sůl
mletý pepř

4 lžíce zakysané smetany
lžička dijonské hořčice
lžíce citronové šťávy
sůl
mletý pepř


Nejdříve připravíme bulky, které necháme vychladnout pod utěrkou (recept zde). V misce smícháme ingredience na smetanový dip - zakysanou smetanu, lžičku dijonské hořčice, citronovou šťávu, sůl a mletý pepř. Ředkvičky nakrájíme na plátky, salát rozdělíme na jednotlivé listy.

V jiné misce smícháme mleté hovězí maso, hořčici, worcester bylinky, trochu pepře a soli. Poté z nich vytvarujeme 8 placiček, které po jedné osmažíme.

Bulky rozkrojíme (můžeme je na straně řezu trochu opéct), potřeme smetanovým dipem, na něj položíme pár plátků ředkvičky, opečené maso a přiklopíme. Poté je podáváme na listech salátu posypané čerstvě mletým pepřem.

Žádné komentáře:

Okomentovat