26.02.14

Větrníčky z odpalovaného těsta

Po měsíčních prázdninách zase chodím do školy. Upřímně - moc se mi nechtělo, ale  v letním semestru máme surdopedii a na tu se docela těším. V úterý jsme navštívili školu pro neslyšící děti a mně se tam opravdu líbilo, znakový jazyk mi přijde zajímavý a ve třeťáku se na něj chci přihlásit.
Protože ve škole zrovna pekli něco ohromně voňavého, dostala jsem chuť na to také si něco upéct. Vybrala jsem větrníčky/věnečky z odpalovaného těsta s pudinkovým krémem. Už jsem je dlouho nedělala a to je mám tak ráda. :) Cukrářka ze mě sice nikdy nebude - každý větrníček je úplně jiný a ani trochu ,,úhledný", ale co :) alespoň jsou dobré.

Větrníčky z odpalovaného těsta

krém
1,5 balíčku vanilkového pudinku
1/2 l mléka
100 g moučkového cukru
125 g másla
0,5 dcl rumu nebo vaječného koňaku

těsto
250 ml mléka
100 g másla
160 g hladké mouky
špetka soli
4 celá vejce
1/2 lžičky prášku do pečiva

moučkový cukr

Nejdříve si připravíme krém. Do hrnce nalijeme mléko a rum a podle návodu uvaříme pudink a necháme ho vychladnout. Změklé máslo ušleháme s cukrem a poté do něj vešleháme zchladlý pudink.



Troubu si předehřejeme na 200°C. V hrnci přivedeme k varu čtvrt litru mléka se 100 g másla a šletkou soli. Když se vaří, přisypeme do něj mouku, odstavíme z plotny a mícháme dokud nám nevznikne hladké těsto. To vyklopíme do mísy a po jednom do něj vmícháváme vejce a nakonec i půl lžičky prášku do pečiva. Cukrářský pytlík naplníme těstem a na plech vyložený papír děláme kolečka - každé těstem ,,objedeme" alespoň dvakrát, aby byly větrníčky vyšší. Pečeme je cca 5 minut (může se lišit, chce to hlídat, aby se nespálily). Během této doby troubu neotvíráme,  větrníčky by klesly. Hned po vytažení z trouby větrníčky rozkrojíme. Cukrářský pytlík naplníme krémem a větrníčky jím naplníme. Nakonec je posypeme moučkovým cukrem.


Žádné komentáře:

Okomentovat